Yangshou - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jilian O - WaarBenJij.nu Yangshou - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Jilian O - WaarBenJij.nu

Yangshou

Blijf op de hoogte en volg Jilian

30 December 2017 | Nederland, Deventer

De nachttrein vanuit Zanjiang naar liuzhou; de meidenproberen te slapen, ik slaap even in de coupe bij een oud Chinees vrouwtje, ze mompelt wat en ik zeg haar wel te rusten. Daarna het grootste deel van de reis tussen het personeel in de restauratie gezeten. Om half zes s ochtends komen we aan en moeten we nog zo n drie half uur met de bus naar Yangshou. In Yangshou zijn we te gast in de Outside Inn een herberg dat wordt gerund door een Veenendaler, Ronald Vd Weerd. Het is er gezellig, de opengaand brandt en heel belangrijk; het ontbijt en de koffie zijn goed! De omgeving is schilderachtig; rijstvelden, loslopende kippen, de lome Yu long rivier met op de achtergrond de bergpieken van het Karstgebergte. Het eten was de afgelopen week een echt avontuur. Hoe bestel je iets waar je van te voren niet weet wat het is? De plaatjes zijn een gok en de Chinese tekens begrijp je al helemaal niet. En ja Chinezen eten echt vanalles....op de markt zagen we wormen, levende kikkers, schildpadden en in eetkraampjes langs de weg hangen honden aan een haak. Eetgewoonten ....Het was dus even spannend toen we een lunch kregen aangeboden door het kindertehuis..Ach ja gewoon try and error en uiteindelijk valt het dan wel mee.....Alvast een goede jaarwisseling toegewenst , hier vanuit Yangshou namens Miriam, Anna, Jesse, Jilian en Henk

• 30 December 2017 - 16:19

Gert Visscher :

Niet vergeten Ronald de groeten te doen hoor. Geniet van jullie verblijf daar lieverds en ook een heel goede jaarwissel! We zien elkaar aan de andere kant van de klok in 2018 weer. Veel plezier!

• 30 December 2017 - 16:41

Wilma Kroone:

Hoi fam. Otte en Bakker. Fijn dat jullie de lange reis achter de rug hebben. Wat bijzonder eigenlijk dat jullie met oud en nieuw daar zitten. Hopelijk kunnen jullie even uitrusten. Waneer vertrekken jullie daar weer? Ook jullie een mooie en fijne jaarwisseling in het verre China.
    Liefs Willes & Co.

• 30 December 2017 - 19:39

Xanthine:

Hee familie wat een mooie waardevolle herinneringen zijn jullie aan het maken zeg!
    Geniet van alles. Liefs van ons vijfen xxx

• 30 December 2017 - 21:55

Opa Stef En Oma Ina:

Lieve Otte-5,

Wat een lange reis nu met trein en bus hebben jullie weer gemaakt. Hoeveel km hebben jullie inmiddels afgelegd in China ?Geniet van jullie verblijf in de "herberg" .Even tot rust komen , na alle bijzondere en zo waardevolle ontmoetingen, die er waren. Jullie ook een goede jaarwisseling.
    Liefs van ons

• 30 December 2017 - 23:07

Kyra Tscheuschner :

Lieve mensen,
    Wat maken jullie veel mee. Allemaal beelden en indrukken die jullie straks mee naar huis nemen.
    We wensen jullie nog hele bijzondere dag met elkaar.
    Een goede jaarwisseling en mooi begin van 2018!
    Dikke knuffel van ons

• 31 December 2017 - 10:03

Margriet:

Wat beschrijf je het allemaal mooi, ik zie de omgeving bijna door jouw ogen. Lijkt me echt prachtig. En heerlijk dat jullie nu bij Ronald cd Weerd zijn en lekker kunnen genieten van een heerlijk ontbijt en goede koffie. Wat een avontuur ook op het gebied van eten. Dat zal idd spannend zijn geweest...wat krijg ik nu weer op mijn bord? Ik wens jullie ook alvast, vanuit Veenendaal, een hele goede jaarwisseling toe...en tot volgend jaar. Xxx